2012. február 14., kedd

Csicsás vaníliás keksz


Van már vagy 2 éve is annak, hogy a gasztroblogokat böngészve rátaláltam Latsia kekszére. Pont erre vágytam, egy igazán intenzíven vaníliás, könnyen elkészíthető édességre. Meg is kaptam, ez pont úgy jó, ahogy van.
Én mindig félig bevonom csokival (hiába no, egy csokifan nem könnyen mond le élvezete tárgyáról :)), de most egy gyors ötlettől vezérelve kicsit tovább is mentem, a még lágy csokis rész széleit beleforgattam egy kis kókuszreszelékbe, ill. darált pisztáciába. Szerintem elég sokat dobott rajta (ízre is).



Hozzávalók (kb 30 db-hoz):
  • 14 dkg vaj
  • 17.5 dkg liszt
  • 4 dkg porcukor
  • fél tasak vaníliás pudingpor
  • 1 cs. vaníliás cukor (ha lehet, akkor pl Bourbon)
  • fél tk. sütőpor
  • fél üvegcse vanília aroma

Valamint:

  • kb 5 dkg étcsoki
  • kókuszreszelék
  • darált pisztácia (de lehet durvára aprított mogyoró, dió, mandula is)


Elkészítés:

  1. A tészta hozzávalóit jól összegyúrjuk, majd diónyi darabokat csípünk belőle, golyókat formázunk, és tepsire csücsültetjük. Villával kissé lelapítjuk, majd előmelegített, kb 150 fokos sütőben készre sütjük 15 perc alatt.
  2. (Én most úgy csináltam, hogy az összegyúrt tésztából hengert formáztam, becsomagoltam egy alufóliába és betettem kb 20 percre a hűtőbe. Késsel szeleteket vágtam belőle, majd tepsi - sütő - gyomor.)
  3. Ha elkészültek a kekszek, hagyjuk teljesen kihűlni. Közben vízgőz fölött megolvasztjuk a csokit. Félig belemártjuk a kekszeket, majd a széleit "áttoljuk" a kókuszreszeléken/pisztácián. Alufóliával letakart tálcára ültetjük őket és betesszük a hűtőbe dermedni.

13 megjegyzés:

  1. Atyaég de guszta...mentettem is:)

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon díszes kekszek! Tetszik!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki! :)))
    Nézz be hozzám légyszives, megajándékoználak egy díjjal, hátha kattintanak tőlem is hozzád, és itt ragadnak, csak meglesz a 100 olvasó! :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szépek lettek, jó kis recept. A csokival én is hasonlóképpen vagyok mint Te...:)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon klasszul dekoráltad őket! Rákattantam. :)

    VálaszTörlés
  6. Szuper ez a csicsás keksz, nagyon tetszik! :)))

    VálaszTörlés
  7. Tyű, aztaa, mennyi hozzászólás :)

    Köszi mindenkinek!
    Csilla, neked külön köszi a díjat is :)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon guszta! Szeretem a vaníliát a csokit minden mennyiségben kivéve az ét és a fehér csokit, a kókusz nagyon nyerő nálam a pisztáciának pedig nem tudok ellenállni. Na ezt a rágcsát nekem találták ki.
    Gyere be hozzám, vár rád ott meglepi ;)

    VálaszTörlés
  9. Hehhe, én is vaníliás kekszet sütöttem Bálintra, de kitalálod, hogy milyen egyedi formára szaggattam ki? Eltaláltad, szívecske, mi más is lehetett volna! :D

    VálaszTörlés
  10. Dina! Láttam, és elképedve néztem, milyen ügyes vagy! Hihetetlen szépek lettek :)

    Tündi! Köszönöm szépen :)

    VálaszTörlés